Wat doen we

Roadmap Management

Jouw organisatie kan efficiënter werken door IT middelen efficiënter in te zetten. Salomon realiseert succes door haar klanten inzicht te geven op basis waarvan de juiste keuzes gemaakt kunnen worden. En door deze om te zetten in de juiste acties. Keuzes die gebaseerd zijn op feiten die vanuit jouw organisatie zijn gekomen. Acties die gebaseerd zijn op onze kennis, ervaring in de markt maar voornamelijk, door te begrijpen wat de drijfveer is van jouw organisatie.

Toenemende druk vanuit de gebruikersorganisatie, noodzakelijke veranderingen in de IT-Infrastructuur, wel of geen Cloudcomponenten, keuzes maken tussen projecten (vernieuwing) en beheeractiviteiten (consolidatie). Bijna iedere IT-manager herkent deze hectiek en probeert de weegschaal in evenwicht te houden. Salomon IT verzamelt de benodigde informatie, beschrijft de Quick wins en levert een heldere Roadmap op waarbij er ondersteuning wordt geboden bij de realisatie hiervan.

Kortom: Wij geven het inzicht en jij maakt de juiste keuzes.

3

Assessments

Salomon is specialiseert in het leveren van assessments in, en rondom, IT. Waarom benadrukken wij ‘rondom IT’? Omdat er tegenwoordig veel factoren zijn die de daadwerkelijke keuzes van techniek en de inrichting daarvan beïnvloeden. Denk aan AVG-wetgeving, IT-Beleid en Strategie, processen, bedrijfsdoelstellingen en meer. Deze pilaren zijn van wezenlijk belang bij maken van de juiste keuzes. Met ‘in IT’ bedoelen wij alle technische componenten die ervoor zorgen dat de eindgebruiker zijn of haar werk efficiënt kan uitvoeren. Denk hierbij aan de IT-Infrastructuur, de werkplek (Fysiek of virtueel) maar ook Cloudcomponenten en diverse XaaS producten. Al deze elementen kunnen door Salomon inzichtelijk worden gemaakt.

Door beide werelden bij elkaar te brengen ontstaat er een reëel beeld waardoor je de juiste keuzes kan maken. Hierdoor garandeer je dat jouw organisatie projecten op onderbouwde wijze definieert, Quick wins snel kan uitvoeren en een korte en lange termijn planning kan gaan maken. Dit laatste presenteren wij in een Roadmap waarin duidelijk wordt welke doelstellingen bereikt worden, wat daar voor nodig is en welke stap(pen) je nu al kan zetten.

3

Roadmap design

De Roadmap bevat de langetermijnvisie, concrete projecten op korte termijn en de Quick wins. Maar wie bewaakt de voortgang nadat deze weg is ingeslagen? Wie heeft voldoende inzicht in je organisatie, de keuzes die gemaakt zijn en misschien nog wel belangrijker, in de keuzes die nog gemaakt moeten worden?

Het team van Salomon bevat zowel project & programma management, als technische diepgang. Met haar kennis en ervaring committeert Salomon zich aan het slagen van de IT-plannen, zonder op de stoel van de IT-leveranciers te gaan zitten. Namens de opdrachtgever bewaken wij de voortgang en garanderen een juiste oplevering van de afgesproken doelstellingen. Daarin werken wij namens de opdrachtgever samen met het interne IT-team en met de gekozen en al bestaande IT-partners.

3

Roadmap as a Service

Onze assessments geven inzicht, de Roadmap biedt een te bewandelen pad. Met het management en deels de uitvoering daarvan helpt Salomon bij het behalen van de gestelde doelen. Maar hoe zorg je ervoor dat je dit momentum vasthoudt en blijft verbeteren?

Samen met jou ontwikkelt Salomon een plan waarbij er op meerdere momenten, door een Salomon medewerker, onderzocht wordt of de gezette doelen zijn behaald. Soms is het nodig om bij te sturen en met een kleine sprint weer op koers te komen. In andere gevallen blijkt alles nog keurig volgens planning te verlopen. In beide gevallen is het goed om te weten dat je er niet alleen voorstaat.

Salomon gelooft in lange termijn relaties. Door op de lange termijn te denken en samen te groeien met haar klanten kun je elkaar continu versterken om zodoende te blijven verbeteren..

3

Roadmap as a Service

Onze assessments geven inzicht, de Roadmap biedt een te bewandelen pad. Met het management en deels de uitvoering daarvan helpt Salomon bij het behalen van de gestelde doelen. Maar hoe zorg je ervoor dat je dit momentum vasthoudt en blijft verbeteren?

Samen met jou ontwikkelt Salomon een plan waarbij er op diverse momenten per jaar, door een Salomon medewerker, onderzocht wordt of de gezette doelen zijn behaald. Soms is het nodig om even bij te sturen en met een kleine sprint weer op koers te komen. In andere gevallen blijkt alles nog keurig volgens planning te verlopen. In beide gevallen is het goed om te weten dat je er niet alleen voorstaat.

Salomon gelooft in lange termijn relaties. Door op de lange termijn te denken en samen te groeien met haar klanten kun je elkaar continu versterken om zodoende te blijven verbeteren.

3

    Contact

    Olympisch Stadion 22-24
    1076 DE Amsterdam

    Telefoon: +31 (0)6 11 58 33 23
    E-mail: info@salomon-it.nl 

    Nieuwsbrief

    Meest recente bericht

    Vacature: Security Consultant

    Vacature: Security Consultant

    Dankzij jouw bijdrage is de klant in staat om zelfstandig continu te verbeteren in zijn digitale omgeving. Daarnaast leg je bedrijfseigen eisen vast ten aanzien van de norm, borgt en verbetert deze. Jouw advies is gebaseerd op een gestructureerde en gefundeerde argumentatie.

    Van een Security consultant verwachten wij een professionele inzet en drive om bij verschillende klanten een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling, invoering en het onderhouden van een managementsysteem. Dit veelal gericht op informatiebeveiliging, IT-beveiliging en privacy.

    Vacature: Service Management Consultant

    Vacature: Service Management Consultant

    Van een Service Management consultant verwachten wij een professionele inzet en drive om bij verschillende klanten een bijdrage te leveren aan het invoeren, ontwikkelen en het verbeteren van een Service Management systeem inclusief het tot stand brengen en optimaliseren van de bijbehorende processen en procedures. Tevens ben jij in staat om klanten te adviseren en begeleiden in de selectie en transitie van en naar een nieuwe IT-leverancier. De keuze hiervoor maak je gebaseerd op de feiten en behoeftes van de klant. Jouw advies en begeleiding van de klant is gebaseerd op een gestructureerde en gefundeerde argumentatie.