IT-duizendpoot Geoffrey vindt zijn plek binnen Salomon IT

Geoffrey Geskus maakt sinds maart van dit jaar als project- en deliverymanager deel uit van het Salomon-team. Lees meer over zijn professionele drijfveren, ervaringen en verschillende avonturen binnen de IT-wereld.

‘Niks met IT’

“Aanvankelijk had ik niks met IT.” Ja, ik had een Commodore 64 en later een Commodore 386 voor spelletjes en huis-, tuin- en keukengebruik. Tijdens een semi-tussenjaar kwam ik bij een bedrijf met veel computerproblemen. Daar bleek dat ik handig was met het klussen aan computers en groeide mijn interesse in het IT-wereldje. Ik schreef me in voor een IT-opleiding en begon aan mijn lange en veelzijdige reis binnen het vakgebied. “Ik heb ook nog een studie Informatica en Informatiekunde gevolgd, maar die kon ik door een opspelende hernia helaas niet afmaken.”

Veel verantwoordelijkheid bij grote organisaties

Na verschillende facetten van het IT-vak geleerd te hebben bij een aantal kleine bedrijfjes, kwam Geoffrey als hoofd IT-beheer terecht op een middelbare school. “Een leuke tijd, zeker ook door de fijne interactie met studerende jongelui.” Daarna werkte Geoffrey acht jaar aan verschillende projecten bij grote bedrijven in opdracht van Centric. “Daar deden zich mooie kansen voor, zoals het doorlopen van een traject voor high potentials en het volgen van een bedrijfskundige managementstudie naast het werk. Dat was weer een heel ander vak en ging over meer dan alleen techniek.”

Tijdens die periode deed Geoffrey projecten bij gerenommeerde organisaties als Unilever, Heerema, het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, Menzis, Robeco, Aegon en Heijmans. “Mijn rollen en het werk waren zeer divers. Bij Unilever verleende ik tweede- en derdelijnssupport op diverse applicaties, pocket-pc’s, laptops en workstations en verzorgde ik VIP-support voor directieleden. Bij Heerema ben ik ingezet als technisch projectleider voor de migratie van fysieke servers naar virtuele servers, terwijl ik bij Heijmans verantwoordelijk was voor het migreren van applicaties, gebruikers, werkplekken en data van Atos naar Centric. Bij Aegon was ik site delivery manager en op een gegeven moment verantwoordelijk voor een team van 25 man.”

Traineeships en field management

“Ondanks dat het best een mooie tijd was, had ik het na acht jaar wel gezien bij Centric. Na een vrijgezellenfeest kwam ik in contact met de Didactium Groep. Tijdens het sollicitatiegesprek was er gelijk een klik en ging het al na drie minuten over Harley’s, een gezamenlijke interesse. Uiteindelijk heb ik voor deze organisatie ook ruim acht jaar lang van alles gedaan. Projectleider van een ISO 9001-project, het opzetten en coördineren van twee WBSO-projecten, een PMO-implementatie en IT- en SharePointmigraties. Daarnaast was ik field manager en verantwoordelijk voor traineeships. Met name die laatste rol paste heel goed bij me. Ik ben namelijk een echt mensenmens dat houdt van een potje ouwehoeren en het vergaren, delen en doorgeven van kennis.”

Oprechte interesse en vriendelijkheid

“Uiteindelijk ging de connectie met de directie binnen Didactium een beetje verloren. Daar had ik best veel moeite mee. Ik vroeg me steeds vaker hardop af of ik nog wel deed wat ik wilde en besloot uiteindelijk het bedrijf te verlaten. Na een jaartje bij Crystal IT, waar ik niet echt paste, kwam ik in contact met Salomon IT. In mijn vorige rol zag ik dit bedrijf vooral als een ‘vervelende’ concurrent, maar die gevoelens maakten al snel plaats voor oprechte interesse en vriendschap. Ik herinner me nog goed een moment bij Eric Kuiper op kantoor. Ik zat daar en kon de tranen niet bedwingen, omdat mijn moeder op dat moment ernstig ziek en stervende was. Het eerste wat Eric zei toen hij hoorde wat er aan de hand was? ‘Laat alles liggen en ga snel naar je familie!’ Er was volop begrip voor de situatie en oprecht medeleven vanuit het bedrijf. Wat me verder aanspreekt aan Salomon IT zijn de korte communicatielijntjes, de vriendelijkheid en het inhoudelijk uitdagende werk. Ik ben nu vooral bezig om de organisatie nog beter te leren kennen en mijn plekje te vinden.”

    Manusje-van-alles

    Door zijn ervaring met verschillende rollen en IT-deelspecialismen, is Geoffrey op IT-gebied een manusje-van-alles. “Coördineren, plannen, projectmanagement, migreren en servicemanagement: het zijn allemaal dingen die ik gedurende mijn loopbaan heb gedaan en beheers.” Het menselijke aspect is voor mij een belangrijke voorwaarde voor werkplezier. Ik ben graag op een betrokken en persoonlijke manier bezig met klanten en collega’s. “Elke dag thuiswerken is bijvoorbeeld helemaal niet mijn ding.”

    Genieten van het leven

    De vrije tijd van Geoffrey is gevuld met veel hobby’s, interesses en leuke bezigheden. “Gezellig op stap of op reis gaan met mijn vrouw en twee dochters, rijden op en sleutelen aan motors of in de zomer gezellig barbecueën of een feestje bouwen: als ik maar niet te veel stil hoef te zitten. Daarnaast tennis ik en kan ik genieten van een zaterdagbezoek aan Rotterdam. Lekker proeven van het marktleven, een terrasje pakken en een stukje wandelen. “Gelukkig ben je vanuit onze huidige woonplek Ridderkerk snel in hartje Rotterdam.”

         

      

     

    Contact

    Noordereinde 127a 1243
    JL 's-Graveland

    Telefoon: +31 850601282
    E-mail: info@salomon-it.nl 

    Interesse in regelmatige updates vanuit Salomon IT? Volg ons op LinkedIn.

    Meest recente bericht