“ We zitten in een IT-Doolhof en weten niet hoe wij eruit moeten komen. “

Dit is een uitspraak die wij recentelijk bij één van onze klanten hoorden. En ik (Eric) vermoed dat er (veel) meer organisaties zijn met eenzelfde gedachte of gevoel. Echt raar is dat niet. Techniek verandert continue en nieuwe ontwikkelingen, diensten en producten schieten tegenwoordig als paddenstoelen uit de grond. Veelal wordt er van de IT-verantwoordelijke(n) verwacht dat dit wel ‘even’ binnen het huidige IT landschap wordt opgenomen.

Want ja, zo moeilijk kan dat toch niet zijn? Echter, wordt er vaak vergeten dat deze mensen al druk bezig zijn om de huidige IT draaiend te houden en alle projecten die daarmee gepaard gaan ook in goede banen te leiden. Vaak resulteert dit in repeterende interne discussies
over resources en kosten. Niemand zit daarop te wachten. Onze klant heeft daarom besloten Salomon de opdracht te geven hun een weg úit dit doolhof te bieden. Tja, daar houden wij wel van!    

Snel duidelijkheid 

Al snel werd duidelijk dat er bij deze klant een aantal zaken waren die de nodige kopzorgen veroorzaakten. Namelijk:

  • Een eigen, maar wel (sterk) verouderde, IT-infrastructuur
  • Cloud-watervrees maar wel een behoefte
  • Suboptimale relatie met de bestaande IT-partner
  • Geen, of onvoldoende IT-Beleid & Strategie
  • Geen zicht op de security risico’s in hun organisatie en infrastructuur
  • Geen idee van de stappen die gezet moesten worden en de investeringen die daarbij komt kijken

Wij hebben hierop onze aanpak losgelaten. Voor de klant was direct helder wat er ging gebeuren en wat zij mochten verwachten.
Het zag er als volgt uit:  

Door het volgen van de stappen die hierboven staan afgebeeld hebben wij, met het commitment van de klant, concrete doelen weten te bepalen. Namelijk:

  • Nieuwe werkplek passend bij de wensen en eisen van de gebruikers
  • Cloud componenten gebruiken in lijn met functionele wensen
  • Betere afspraken met bestaande IT-leverancier
  • Fundering voor IT-Beleid en Informatie beveiliging beleid
  • Inzicht in risico’s en te nemen mitigerende maatregelen
  • Roadmap op basis van logische volgordelijkheid en urgentie

Door middel van transitiemanagement hebben wij de klant mogen begeleiden bij het behalen van deze doelstellingen. Wij hebben de regie genomen over de projecten, onderhandelingen en te behalen resultaten. Omdat wij naast de klant en IT-leverancier kunnen werken konden er
onderling betere afspraken gemaakt worden, werden er resultaten behaald en kwam er aan beide kanten nieuwe energie vrij die in de loop der jaren was verdwenen. Dit laatste is helaas niet uniek.

Dankzij de genomen stappen kan deze klant-leverancier relatie weer vooruit. En wij? Wij komen geregeld nog even langs om de voortgang en innovatie te waarborgen.

Ook voor mij geldt dat ik me graag versterk met advies van anderen, vandaar dat ik Henry Ford het laatste woord wil geven:

“ Coming together is the beginning, Keeping together is progress, Working together is success ”

Contact

Noordereinde 127a 1243
JL 's-Graveland

Telefoon: +31 850601282
E-mail: info@salomon-it.nl 

Interesse in regelmatige updates vanuit Salomon IT? Volg ons op LinkedIn.

Meest recente bericht