Vacature: Service Management Consultant
Bedrijfsprofiel
Salomon is een jong en gemotiveerd bedrijf dat zich bezighoudt met het adviseren en begeleiden van haar klanten op het gebied van IT. Wij werken naast de klant om zodanig onze expertise toe te voegen aan hun organisatie. Dit doen wij onder andere op het gebied van:
- Cloud Transitie
- IT Security
- Moderne Werkplek
- Project- en programmamanagement
- IT-partner selectie en onboarding
- IT-Architectuur
Wij werken niet in één specifieke branche. Omdat onze mensen senior zijn in hun denk en werkwijze zijn wij in staat om binnen elk bedrijf onze toegevoegde waarde te tonen.
Ons team bestaat uit kundige en resultaatgerichte mensen die zelfstandig klanten kunnen begeleiden en adviseren. Ze kennen allen een eigen specialisme en werken goed samen op het moment dat er diverse disciplines samen moeten komen.
Ons team is altijd op zoek naar nieuwe collega’s die toe zijn aan de volgende stap in hun carrière. Als jij jezelf hierin herkent, neem zeker contact met ons op!
Functieprofiel
Van een Service Management consultant verwachten wij een professionele inzet en drive om bij verschillende klanten een bijdrage te leveren aan het invoeren, ontwikkelen en het verbeteren van een Service Management systeem inclusief het tot stand brengen en optimaliseren van de bijbehorende processen en procedures. Tevens ben jij in staat om klanten te adviseren en begeleiden in de selectie en transitie van en naar een nieuwe IT-leverancier. De keuze hiervoor maak je gebaseerd op de feiten en behoeftes van de klant. Jouw advies en begeleiding van de klant is gebaseerd op een gestructureerde en gefundeerde argumentatie.
Wij verwachten dat je in staat bent om de klant te ondersteunen bij o.a.:
- 0-meting / Gap analyse (onderzoek naar de status van het huidige niveau van Service Management versus de gewenste situatie);
- Implementatie van een managementsysteem ten behoeve van ITIL procesborging
- Onderzoeken van IT-Maturity
- Inrichten van processen en procedures op het gebied van Service Management
- Regievoeren over IT-partners
- Opstellen en verbeteren van Service Level Agreements
Functie-eisen
Je kunt je vinden in onderstaande omschrijving:
- Net als wij vind je no-nonsens, samenwerken, deskundigheid, plezier en betrokkenheid belangrijk
- Je beschikt over een van de volgende diploma’s of certificaten:
- Een afgeronde Hbo- of Wo opleiding bedrijfskunde of informatica
- ITIL v3 (v4)
- Je hebt minimaal 4 jaar relevante werkervaring als Service Manager of IT-manager.
- Je hebt kennis van Service management en aansturing van IT-leveranciers
- Je hebt actuele en diepgaande kennis van de Service Level Agreements en overige, bijbehorende, documenten zoals een DAP, XLA en DFA
- Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift
Aanbod
Wij bieden jou een afwisselende en uitdagende werkweek van 32-40 uur. Hiervoor krijg je van ons een op kennis en ervaring gebaseerd salaris met aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden:
- Leaseauto
- Opleidingen en trainingen
- Een laptop en telefoon
- Collectief pensioen en korting bij sommige zorgverzekeraars
- 25 vakantiedagen met de mogelijkheid om 10 dagen bij te kopen
- De mogelijkheid om locatie onafhankelijk dan wel thuis te werken
We bieden je daarnaast een inspirerend en informeel team met enthousiaste en gedreven collega’s. Er is aandacht voor je professionele ontwikkeling en mogelijkheid tot het volgen van opleidingen. Omdat wij een jong en groeiend bedrijf zijn heb je ook de mogelijkheid om mee te sturen en de koers van onze organisatie te bepalen. Jouw mening doet er toe!
Pas jij bij bovenstaande profiel en wil je werken in een informeel, hecht, open en groeiend team laat dan je CV achter via een mail aan eric.kuiper@salomon-it.nl. Wij nemen zeker contact met je op. Wij spreken je graag!
Contact
Interesse in regelmatige updates vanuit Salomon IT? Volg ons op LinkedIn.
Meest recente bericht
Creatieve IT-expert voelt zich thuis bij Salomon IT
Jeroen van der Valk is sinds juli actief bij...
Wat is een IT-roadmap? Ontdek waarom jouw bedrijf dit nodig heeft
Het opstellen van een gedegen IT-roadmap kan een...