IT Assessment

Inzicht in IT vraagstukken voor bestuurders & IT- management

Een IT-assessment is een evaluatie van de IT-infrastructuur, systemen en processen binnen een organisatie. Dit kunnen verschillende assessments zijn zoals:

  • IT kosten assessment
  • Cloud assessment
  • IT regie assessment

Hier is een korte opsomming van de belangrijkste elementen die vaak worden geëvalueerd tijdens een IT-assessment:

1.Infrastructuur: Beoordeling van de fysieke en technische infrastructuur, waaronder netwerken, servers, opslag, apparatuur en beveiligingssystemen.

2.Beveiliging: Evaluatie van de beveiligingsmaatregelen en -processen om te zorgen voor de bescherming van gegevens, systemen en netwerken tegen bedreigingen en risico’s.
3.Applicaties en systemen: Analyse van de huidige softwaretoepassingen en systemen die binnen de organisatie worden gebruikt, inclusief hun functionaliteit, betrouwbaarheid en compatibiliteit.
4.Gegevensbeheer: Beoordeling van de methoden voor het verzamelen, opslaan, beheren en beveiligen van gegevens, inclusief back-up procedures en naleving van gegevensbeschermingsregels.
5.IT-organisatie en processen: Analyse van de IT-organisatiestructuur, rollen en verantwoordelijkheden, ITIL-processen, incidentbeheer, verandermanagement en capaciteitsplanning.

6.Business Continuity en Disaster Recovery: Beoordeling van de plannen en procedures om bedrijfscontinuïteit te waarborgen en het herstel van systemen en gegevens na een storing of noodgeval.

7.Leveranciers en contracten: Evaluatie van bestaande IT-contracten en relaties met leveranciers om ervoor te zorgen dat ze voldoen aan de behoeften van de organisatie en waarde leveren.
8.Budget en kostenbeheersing: Analyse van het IT-budget en de kosten van de organisatie, inclusief kostenoptimalisatie mogelijkheden en investeringsprioriteiten.

Het doel van een IT-assessment

Het doel van een IT-assessment is om inzicht te krijgen in de huidige staat van de IT-omgeving, eventuele tekortkomingen of risico’s te identificeren en aanbevelingen te doen voor verbeteringen en optimalisatie. Het kan helpen bij het identificeren van kansen voor efficiëntie, kostenbesparingen en het vergroten van de algehele waarde van IT voor de organisatie.

Neem contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak

Wat heb je aan het einde van deze opdracht?

  • Validatie van de gekozen oplossing of het traject
  • Inzicht in jouw IT-kosten en mogelijke besparingen
  • Onderbouwing in de vorm van een adviesrapportage

Een greep uit onze klanten

Qbuzz - Klanten Salomon IT

Waar Salomon IT voor staat

Onafhankelijkheid

Senioriteit

Deskundigheid

Laatste berichten

Volledig naar de Cloud is zelden een goed idee

Volledig naar de Cloud is zelden een goed idee

Iets wat ik (Bas) al jaren roep en waar ik ook vandaag de dag nog volledig achter sta. En nee, ik zeg dit niet omdat ook de grote Cloud providers wel eens last hebben van een zogenaamde ‘outage’. Dat kan de beste overkomen, zoals een van mijn collega’s laats nog zei....

Lees meer
Weten waar je aan toe bent!

Weten waar je aan toe bent!

De afgelopen maanden hebben we je geïnformeerd over onze verschillende assessments als onderdeel van de bredere Salomon roadmap propositie (hieronder nogmaals de links naar de betreffende artikelen). Vandaag wil ik het kort hebben over hoe Salomon een toegevoegde...

Lees meer

Contact

Noordereinde 127a 1243
JL 's-Graveland

Telefoon: +31 850601282
E-mail: info@salomon-it.nl 

Interesse in regelmatige updates vanuit Salomon IT? Volg ons op LinkedIn.

Meest recente bericht

Vacature: Service Management Consultant

Van een Service Management consultant verwachten wij een professionele inzet en drive om bij verschillende klanten een bijdrage te leveren aan het invoeren, ontwikkelen en het verbeteren van een Service Management systeem inclusief het tot stand brengen en optimaliseren van de bijbehorende processen en procedures. Tevens ben jij in staat om klanten te adviseren en begeleiden in de selectie en transitie van en naar een nieuwe IT-leverancier. De keuze hiervoor maak je gebaseerd op de feiten en behoeftes van de klant. Jouw advies en begeleiding van de klant is gebaseerd op een gestructureerde en gefundeerde argumentatie.