Blog

Van ad-hoc maatregelen naar beleid voor jouw organisatie. De drie pilaren

Er wordt veelal gezegd dat Nederland (en de wereld) in één slechte film zit, een nare achtbaan waar maar geen einde aan lijkt te komen. Ook persoonlijk merk ik dat er vrijwel geen moment voorbij gaat dat ik hier niet mee bezig ben. Net als vele andere heb ik een jonge zoon en daarnaast een zwangere vrouw. Je bent voorzichtig, angstig maar bovenal onzeker. Je vrienden en...

Lees meer

Werken vanuit huis gaat over routine, partners, kinderen, zonlicht, vrijheid, pen en papier, lunch en koffie, discipline, afkijken, sport, muziek en nog heel veel meer. Oja, en een stukje hard en software.

Nu we met z’n allen massaal aan het thuiswerken zijn geslagen, zullen velen van jullie ervaren dat dit niet zonder slag of stoot gaat. Zeker als je in de periode hiervoor vrijwel altijd onderweg bent geweest of gewend was aan een vaste werkplek op kantoor. Wanneer een paar dagen veranderd in een aantal weken of zelfs maanden zul je merken dat techniek slechts bijzaak...

Lees meer

Nieuwsbericht: Bas van Kaam is benoemd tot Microsoft MVP!

Most Valuable Professional, dat is waar de afkorting MVP voor staat. Een status, of award welke door Microsoft wordt uitgereikt aan professionals met een bovengemiddeld kennisniveau van bepaalde Microsoft oplossingen. Of “Een elite groepje vakidiooten” volgens Bas. Maar dat is niet het enige. Het publiekelijk delen van die kennis dat is waar het echt om gaat. En dat doet...

Lees meer

Naar de Cloud? TCO, ROI, een business-case, ook de weg kwijt?

De Cloud is goedkoper zegt de een, dat is zeker niet altijd het geval, zegt de ander. Wat mij (Bas) betreft hebben ze allebei gelijk. Het ligt er aan, is het enige juiste antwoord. Als onderdeel van het Salomon Cloud adoptie Framework (SCAF) besteden we, zoals het hoort de nodige aandacht aan de kosten en baten rondom het gebruik van Cloud diensten. Om een begin te maken...

Lees meer

Salomon IT groeit. Even voorstellen: Kasper de Nooijer

Op 1 oktober 2019 heeft Salomon IT wederom een mooie aanwinst mogen verwelkomen in haar team. Kasper de Nooijer is zijn naam en aan hem stelde wij als eerste de vraag: ‘Waarom Salomon?’ ‘Voor mij waren twee zaken uiteindelijk doorslaggevend: 1) De mensen die er werken: Het zijn allemaal serieuze, ervaren professionals met de juiste kennis & kunde, gecombineerd met...

Lees meer

    Contact

    Olympisch Stadion 22-24
    1076 DE Amsterdam

    Telefoon: +31 (0)6 11 58 33 23
    E-mail: info@salomon-it.nl 

    Nieuwsbrief

    Meest recente bericht

    Vacature: Service Management Consultant

    Vacature: Service Management Consultant

    Van een Service Management consultant verwachten wij een professionele inzet en drive om bij verschillende klanten een bijdrage te leveren aan het invoeren, ontwikkelen en het verbeteren van een Service Management systeem inclusief het tot stand brengen en optimaliseren van de bijbehorende processen en procedures. Tevens ben jij in staat om klanten te adviseren en begeleiden in de selectie en transitie van en naar een nieuwe IT-leverancier. De keuze hiervoor maak je gebaseerd op de feiten en behoeftes van de klant. Jouw advies en begeleiding van de klant is gebaseerd op een gestructureerde en gefundeerde argumentatie.